Funkcjonariusze Wydziału Postępowań Kontrolnych Delegatury CBA w Szczecinie przeprowadzili kontrolę na Uniwersytecie Szczecińskim. Trwała ona od 29 kwietnia 2021 r. do 25 stycznia 2022 r. i obejmowała procedury rozbudowy Zintegrowanego Systemu Informatycznego – Egeria Edukacja.
CBA w oświadczeniu informuje, że w wyniku przeprowadzonych czynności ujawniono szereg nieprawidłowości, m.in.:
- przed zawarciem umowy władze uczelni nie przeprowadziły niezależnej wyceny świadczenia i analizy przyszłych kosztów związanych z utrzymaniem systemu,
- władze nie wyznaczyły wykonawcy 30-dniowego terminu wykonania istotnych zobowiązań umownych,
- władze pominęły aspekt ponoszenia kosztów utrzymania i rozbudowy dwóch równocześnie działających systemów informatycznych do obsługi spraw studenckich, tj. Egeria Edukacja i ProDziekan.
Centralne Biuro Antykorupcyjne skierowało do Ministra Edukacji i Nauki wystąpienie pokontrolne, w którym umieszczone zostały specjalne zalecenia.
0 Koment.