Dobra administracja - Administracja Pod Kontrolą
Dobra administracja - Administracja Pod Kontrolą

0 Koment.

Aktualności Baza wiedzy

Zapraszamy do zapoznania się z rozdziałem dr. Karoliny Muzyczki “Istota zasady jawności w postępowaniu administracyjnym”. Artykuł jest częścią monografii “Prawne aspekty społecznej kontroli administracji publicznej” wydanej w ramach projektu “Administracja pod kontrolą”.

Zasada jawności uprawnia obywateli do uzyskania informacji na temat działalności organów administracji publicznej. Istota zasady współczesnej demokracji i społeczeństwa obywatelskiego wynikająca z art. 9 k.p.a. nakłada na organy administracji publicznej obowiązek udzielenia informacji o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Obowiązki udzielenia informacji mają charakter zbiorczy, a ich wykonanie przez organ następuje z urzędu, bez osobnych wniosków stron czy uczestników postępowania, niemniej jednak informacja faktyczna ogranicza się do tej, która ma znaczenie dla zakończenia postępowania administracyjnego.


Zaloguj się aby dodać komentarz.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zapisz się na newsletter

    [fm_checkbox label=""]

    Zgłoś niesprawiedliwość

    Jeśli wiesz o zdarzeniu w Twoim samorządzie, które wymaga
    interwencji prawnej napisz do nas.