Mieszkaniec powiatu grajewskiego złożył skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie braku rzecznika konsumentów. Dotychczasowy powiatowy rzecznik został odwołany, ale nie powołano nowego na jego miejsce. Wskutek tego nie są wykonywane zadania własne powiatu określone w rozdziale 2 działu V ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 poz. 275).
Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do starosty powiatu grajewskiego o wyjaśnienia dotyczące tej sytuacji, szczególną uwagę skupiając na przyczynach niezapewniania ciągłości wykonywania zadań własnych. Prosi też o informację na temat terminu powołania nowego rzecznika lub zapewnienia realizacji jego funkcji w innej formie.
Odpowiedź starosty:
W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 20 sierpnia 2021 r. Nr V.7220.171.2021.ŁK dotyczące niepowołania powiatowego rzecznika konsumentów na powiat grajewski informuję, że umowa o pracę z dotychczasowym Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów została rozwiązana z dniem 31 lipca 2021 r. Natychmiast po jej rozwiązaniu zostały podjęte intensywne działania zmierzające do zatrudnienia nowego Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Niestety jeden z kandydatów na to stanowisko w ostatniej chwili zrezygnował i konieczne było znalezienie nowego rozwiązania.
W dniu 17 sierpnia 2021 r. Zarząd Powiatu Grajewskiego podjął uchwałę Nr 136/638/21 zmieniającą uchwałę w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Grajewie, wprowadzającą nową strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Grajewie uwzględniającą m. in. zmianę dotyczącą Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Nowy Powiatowy Rzecznik Konsumentów został zatrudniony z dniem 24 sierpnia 2021 r.
W okresie braku Powiatowego Rzecznika Konsumentów na powiat grajewski, w nagłych sytuacjach, mieszkańcy powiatu mogli skorzystać z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów zatrudnionego w Starostwie Powiatowym w Ełku.
Źródło: Rzecznik Praw Obywatelskich
0 Koment.